Ranking Perspektywy 2022
TEB Technika wyróżnione.
Nasze szkoły pojawiły się w rankingu Perspektywy 2022
Charakterystyczne tarcze Rankingu Perspektywy, to symbole dobrze wykonanej pracy i wysokich wyników. Znaki jakości zdobyte w rankingu przypominają trochę olimpijskie medale.
Do wywalczenia jest: złoto, srebro i brąz. Olimpijskich powiązań można znaleźć zresztą więcej. TEB Technika zostały wyróżnione bowiem w XXIV Rankingu Techników i Liceów, a chwilę po ogłoszeniu tych wyników sportowcy wystartowali w… XXIV Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie.
Dla nauczycieli i dyrektorów szkół wyróżnienie w tym rankingu to potwierdzenie dobrze wykonanej pracy. Dla uczniów i ich rodziców informacja, że wybrali dobrą szkołę. Wyniki idą w świat i mają wpływ na decyzje dziesiątków tysięcy uczniów, którzy szukają swojej drogi i kierunku dalszej nauki.
I tu warto zapoznać się ze szczegółowymi wynikami w konkretnych województwach. Twórcy rankingu zawracają uwagę, że w zestawieniu najlepszych liceów i techników miesięcznika Perspektywy wskazanych jest 1000 najlepszych liceów i 500 najlepszych techników w kraju. To oznacza, że zarówno szkoły z końcówki tabeli jak i te z środkowej jej części musiały spełnić te same wyśrubowane „kryteria wejścia”. Wśród nich wyniki matur z języka polskiego, które nie mogą być niższe niż 0,75 średniej krajowej.
Złotym znakiem jakości nagrodzone zostało TEB Technikum z Jastrzębia Zdroju. Szkoła zajęła 2. miejsce w mieście i 12 w województwie śląskim.
Srebrny znak jakości trafił do TEB Technikum w Gdańsku. Placówka zajęła 3. miejsce w mieście i 6. w województwie pomorskim.
Brązowym znakiem jakości uhonorowano szkoły w Częstochowie (4. lokata w mieście), w Bielsku-Białej i w Grudziądzu (3. miejsce w mieście).
Warto przypomnieć, że kryteria oceny są takie same dla wszystkich. Ocenianie są sukcesy szkoły i uczniów w olimpiadach, kluczowe są wyniki matur z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych, a także wyniki egzaminu zawodowego.
Twórcy rankingu sami analizują dane, które pobierają ze źródeł zewnętrznych. Informacje o wynikach matur pochodzą z informacji gromadzonych przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne i z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Dane o liczbie absolwentów pobierane są z Systemu Informacji Oświatowej.