Zmieniamy się dla Ciebie
Stało się! TEB Edukacja ma nowy wizerunek!
Dotychczasowy logotyp już od dawna jest pełnoletni, a rozrost TEB spowodował, że konieczna była zmiana. Nowe logo to przede wszystkim odzwierciedlenie 4 najważniejszych filarów marki:
Zmiany w obszarze identyfikacji wizualnej wynikają z rozwoju firmy i rozszerzenia naszej dotychczasowej oferty edukacyjnej. Jesteśmy marką nowoczesną, elastycznie reagującej na potrzeby i oczekiwania naszych klientów.
Na przestrzeni lat, marka TEB Edukacja mocno się zmieniła. Przygotowaliśmy ofertę dla wielu grup odbiorców, dziś kształcimy już nie tylko młodzież od 15 roku życia, naszymi klientami są również seniorzy. Portfel marki uległ znacznemu rozszerzeniu i po reorganizacji oferty, znalazło się w nim 6 subbrandów: TEB Szkoły policealne, TEB Szkoły medyczne, TEB Technikum, TEB Kursy i szkolenia, TEB Akademia III Wieku, TEB Liceum dla Dorosłych. – tłumaczy Michał Pełka, prezes zarządu FORTEB.
Z pełną świadomością obserwujemy dynamicznie zachodzące zmiany na rynku i chcemy na bieżąco reagować na potrzeby naszych klientów. Do tej pory, wykształciliśmy ponad 130 tysięcy osób, a ta liczba każdego roku się zwiększa. Klienci nam ufają, ponieważ na bieżąco szukamy sposobów by poprawić jakość świadczonych usług.
Budujemy markę nowoczesną. Poprzednie logo nie pasowało do tej koncepcji, zostało stworzone w latach 90-tych i na przestrzeni lat nie było modyfikowane. – mówi Sława Szczepańska-Urbaniak, dyrektor marketingu w Teb Edukacja. Postanowiliśmy wyjść do klientów z nowym przekazem podkreślającym pęd ku nowoczesności, a zmiany w postaci odświeżonego logo miały wzmocnić nową strategię komunikacji. Potrzeba zmian została zainicjowana wewnątrz organizacji, ale potrzebowaliśmy doświadczonego Partnera, który zaproponuje nam nową identyfikację wizualną. Jesteśmy liderem i lubimy pracować z najlepszymi.
Do współpracy nad rebrandingiem zaprosiliśmy agencję BNA, która jest liderem w zakresie prac nad komunikacją marki. Świetnie zrozumiała i zrealizowała nasze podstawowe założenie, by symbol zawarty w nowym logo nadal nawiązywał do tarczy. Zależało nam bowiem na zachowaniu pewnej ciągłości identyfikacyjnej by klient, który rozpoznawał nasze poprzednie logo, potrafił skojarzyć naszą markę również z nowym, odświeżonym znakiem.
W briefie klient prosił o wprowadzenie zmian nie rewolucyjnych a bardziej ewolucyjnych. Naszym zadaniem było unowocześnienie znaku i całego systemu identyfikacji wizualnej. – dodaje Agnieszka Bernady, designer w BNA. W toku prac nad projektem udało się uzyskać założony efekt, a nowe logo udowodniło, że można skutecznie i z klasą połączyć tradycję z nowoczesnością.
Wspólnie uznaliśmy, że do rebrandingu należy podejść w sposób kompleksowy, w wyniku czego zmianie uległ cały system narracji. Nowa odsłona wizualna dotknęła nie tylko logo, ale również wprowadziła nowe kolory, a przede wszystkim nowy rodzaj komunikacji. Zależało nam, aby odświeżony brand znosił dystans i pokazywał jak wygląda w praktyce działanie szkoły. Chcieliśmy zmaksymalizować przekonanie klienta, że wybierając ofertę marki TEB Edukacja dokona dobrej decyzji, a czas zainwestowany w edukację spędzi w sposób ciekawy i rozwijający – dodaje Wojtek Mierowski, dyrektor kreatywny i partner w BNA.
Wiele się zmienia, ale solidne filary naszej marki wciąż pozostają nienaruszone: nowoczesność, praktyczność, przyjazność i odpowiedzialność to nasza recepta na sukces. Z nowymi pomysłami i świeżą energią wchodzimy w następne lata działania w obszarze edukacji, wierząc, że zapoczątkowane zmiany pozwolą dostosować się do dynamicznych zmian zachodzących na rynku. Głęboko wierzymy, iż zaproponowana zmiana wizualna spotka się z uznaniem naszych klientów i będzie kolejnym krokiem do ugruntowania pozycji naszej marki.