Gry komputerowe jako przedmiot szkolny? Dlaczego nie!

Kiedy przeciętny rodzic słyszy hasła e-sport i gaming, pierwsze co mu przychodzi na myśl to godziny bezsensownie spędzonego czasu swojego dziecka przed komputerem. Technikum TEB Edukacja stawia sobie za cel odczarowanie tego stereotypu. Należałoby sobie uświadomić, że e-sport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branży na świecie. Są nawet takie kraje jak np. Korea Południowa, które posiadają specjalistyczne organizacje rządowe, dbające o rozwój i prawidłowe działanie e-sportu w kraju. Stawiana na całym świecie za wzór Korea e-Sports Association to idealny przykład na to, że z pozoru błahej rzeczy jaką jest granie w gry komputerowe można uczynić coś więcej. Pracę, sport, sposób na życie oraz intensywny rozwój samego siebie.

E-sport to przede wszystkim praca nad samym sobą, swoimi słabościami i eliminowanie ich aby stawać się lepszym z dnia na dzień. E-sport to nie tylko granie w gry komputerowe, to także matematyka, analiza, dziennikarstwo czy psychologia.

– Kadra trenerska dba o rozwój każdego ucznia. Dzięki pracy jaką z nimi wykonujemy, jesteśmy w stanie dostrzec problemy z jakimi się  borykają i w porę im zapobiec. Uczymy ich także, że komputer to narzędzie do pracy, a nie zabawka, przy której mogą spędzać całe dnie. Kładziemy duży nacisk na rozwój fizyczny, który jest bardzo istotnym elementem u każdego e-sportowca. Dajemy młodzieży szanse sprawdzić się jako dziennikarze, komentatorzy sportowi, organizatorzy imprez gamingowych, analitycy czy też graficy – tłumaczy Kamil Tarka, trener e-sportu i założyciel Krajowej Federacji Sportów Elektronicznych.

Krajowa Federacja Sportów Elektronicznych jako pierwsza tego typu organizacja w kraju wraz z Technikami TEB Edukacja prowadzi klasy e-sportowe. W kilkunastu placówkach w całej Polsce, kilkuset uczniów codziennie szlifuje swoje umiejętności pod okiem trenerów na zajęciach stacjonarnych oraz internetowych. Inspiracją do opracowania innowacji pedagogicznej, były spostrzeżenia nauczycieli na temat popularności gier komputerowych wśród młodzieży. Naszymi celami są:

  • poprawa komunikacji międzyludzkiej
  • świadome auto-zapobieganie uzależnieniu
  • wykształcenie wewnętrznej motywacji
  • umiejętność szybkiego podejmowania decyzji
  • umiejętność nauki na własnych błędach
  • umiejętność logicznego myślenia i analizy
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • wyszkolenie indywidualne ruchowe i taktyczne

Dodatkowo program zajęć jest tak ułożony, aby to nie gry stanowiły jego główną część. Stawiamy przede wszystkim na praktykę. Przez 4 lata nauki w klasie „Technik informatyk i e-sport – klasa patronacka Microsoft” uczniowie zdobywają państwowy dyplom technika informatyka, maturę, międzynarodowe certyfikaty Microsoft, a dzięki 50% zajęć praktycznych są doskonale przygotowani do rozpoczęcia pracy w zawodzie zaraz po szkole – przekonuje Dyrektor Technikum TEB Edukacja, Krzysztof Król. – Warto wspomnieć, że naszym partnerem edukacyjnym jest międzynarodowa firma MSI, na którym sprzęcie uczniowie trenują swoje umiejętności. 

Nie zwlekaj! Zarezerwuj miejsce już dzisiaj!

DOWIEDZ SIĘ Więcej o kierunku —> klikając tutaj

Na zdjęciach nasi uczniowie z oddziału TEB w Radomiu