Plan lekcji znajduje się pod linkiem: PLAN ZAJĘĆ
Kacper Magiera
Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego
Gabriel Kaźmierczyk
Zastępca Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego
Adam Karczewski
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
Kontakt:
przez LIBRUSA
MATURA 2024
Wynik zdawalności egzaminów maturalnych w Technikum TEB we Wrocławiu – 86,88%.
Jak podaję CKE, średnia ogólnopolska zdawalność matur w technikach w tym roku szkolnym wyniosła 85,2%.
Serdeczne gratulacje dla wszystkich Maturzystów, za Wasz trud i ciężką pracę, dla nauczycieli za przekazanie tej wiedzy i ogromne wsparcie! Mocno trzymamy za Was kciuki i życzymy powodzenia w kolejnych krokach edukacyjnych i zawodowych
Matura w roku szkolnym 2024/2025:
LINK OKE: HARMONOGRAM EGZAMINU MATURALNEGO
LINK OKE: INFORMACJE W SPRAWIE MATURY Z INFORMATYKI
LINK OKE: TERMINY DLA MATURZYSTÓW
LINK OKE: TERMINY DLA ABSOLWENTÓW
LINK OKE: INFORMACJA O OPŁATACH ZA EGZ. MATURALNY (ABSOLWENCI)
LINK OKE: Konto do opłat za egzamin maturalny (ABSOLWENCI)
LINK OKE: PRZYDATNE INFORMACJE
Które egzaminy są obowiązkowe?
W 2025 r. absolwent obowiązkowo przystępuje do trzech egzaminów w części pisemnej na poziomie podstawowym, dwóch w części ustnej i minimum jednego na poziomie rozszerzonym:
- egzamin z języka polskiego (na poziomie podstawowym) – część pisemna i ustna.
- egzamin z języka obcego nowożytnego (na poziomie podstawowym) – część pisemna i ustna.
- egzamin z matematyki (na poziomie podstawowym) – część pisemna.
- egzamin z wybranego przedmiotu (na poziomie rozszerzonym) – część pisemna.
Przedmioty dodatkowe.
W 2025 r. zdający może nadal przystąpić do egzaminu na poziomie rozszerzonym maksymalnie z 6 przedmiotów dodatkowych, jeżeli potrzebuje wyników w postępowaniu rekrutacyjnym na uczelnie wyższą. Prosimy o dokładne przemyślenie, z ilu i z jakich przedmiotów będzie się zdawać. Wykaz przedmiotów pozostaje bez zmian, szczegóły tutaj (sekcje D i E, str. 7–12)
WAŻNA ZMIANA!
Zgodnie z podaną informacją przez CKE od roku szkolnego 2024/2025, zdającym w formule 2023 dochodzi obowiązek zdania dodatkowo jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym na minimum 30%. Dotyczy to również osób, które przystąpiły do egzaminu maturalnego w Formule 2023 w latach 2023–2024 i nie zdały egzaminu, tj. nie otrzymały świadectwa dojrzałości. Osoby te, aby uzyskać świadectwo dojrzałości w 2025 r., będą zobowiązane dodatkowo spełnić warunek zdanego egzaminu z jednego, dowolnego przedmiotu na poziomie rozszerzonym.
Możliwość zwolnienia z obowiązkowego przedmiotu rozszerzonego.
Obowiązek przystąpienia do jednego egzaminu dodatkowego w części pisemnej nie dotyczy absolwenta 5-letniego technikum oraz branżowej szkoły II stopnia posiadającego:
- dyplom zawodowy, albo
- dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, albo
- świadectwa potwierdzające kwalifikacje w zawodzie ze wszystkich kwalifikacji, albo
- certyfikaty kwalifikacji zawodowych ze wszystkich kwalifikacji,
- świadectwa potwierdzające kwalifikacje w zawodzie oraz certyfikaty kwalifikacji zawodowej ze wszystkich kwalifikacji w danym zawodzie
— o ile dokumenty te dotyczą zawodu nauczanego na poziomie technika.
Absolwent, który zdecyduje się z tego przywileju skorzystać, musi zaznaczyć to w swojej deklaracji maturalnej. Wówczas będzie można przystąpić do nie więcej niż pięciu przedmiotów dodatkowych w zakresie rozszerzonym — nie będą one jednak traktowane jako obowiązkowe. Na świadectwie dojrzałości zostanie zaś umieszczona adnotacja o spełnieniu warunku dyplomu zawodowego.
Oświadczenie o rezygnacji z przystąpienia do egzaminu maturalnego z przedmiotu obowiązkowego na poziomie rozszerzonym składa się nie później niż na 2 tygodnie przed terminem egzaminu maturalnego — tj. do 22 kwietnia 2025 r. – załącznik nr 5c (link)
Jakie warunki należy spełnić, aby zdać egzamin maturalny i otrzymać świadectwo dojrzałości?
Aby otrzymać świadectwo dojrzałości w 2025 r., należy:
- przystąpić do trzech przedmiotów obowiązkowych w części pisemnej, tj. języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego, do dwóch w części ustnej, tj. języka polskiego i języka obcego nowożytnego oraz jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym.
- uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej i części ustnej oraz z jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym.
Do 25 września 2024 roku, maturzystom zostaną przekazane loginy i hasła dostępu do systemu informatycznego, w celu złożenia deklaracji w postaci elektronicznej. Login i hasło zostaną przekazane na zajęciach.
Do 27 wrześnie 2024 roku, maturzystom zostaną przekazane informacje o egzaminie maturalnym wraz z komunikatami wydanymi przez dyrektora CKE.
Od tego roku szkolnego maturzyści składają wyłącznie deklarację ostateczną, w terminie do 7 lutego 2025 roku, termin nieprzekraczalny!
Link do złożenie e-deklaracji: https://ziu.gov.pl/login
Wyniki z egzaminu maturalnego po sesji głównej:
– 8 lipca 2025 r.
Wyniki z egzaminu maturalnego po sesji poprawkowej:
– 10 września 2025 r.
link: Wniosek o wgląd do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej
link: Wniosek o weryfikację sumy punktów
Termin składania oświadczenia o zamiarze przystąpienia do egzaminu maturalnego z danego przedmiotu w terminie poprawkowym
– do 15 lipca 2025 r.:
– Formuła 2023 załącznik nr 7a – Oświadczenie (link),
– Formuła 2015 załącznik nr 7b – Oświadczenie (link).
Poprawkowy egzamin maturalny:
19 sierpnia 2025 r. część pisemna, 20 sierpnia 2025 r. – część ustna.
Wyniki z poprawkowego egzaminu maturalnego
– 10 września 2025 r.
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2024/2025:
Sesja styczeń 2025
Klasy 3:
Technik informatyk
Technik informatyk + e-sport
Technik programista, klasa patronacka CISCO
Technik reklamy
Technik fotografii i multimediów
Klasy 5:
Technik informatyk
Technik informatyk + e-sport
Technik programista, klasa patronacka CISCO
Technik fotografii i multimediów
Sesja czerwiec 2025
Klasa 2:
Technik programista ze specjalizacją sztuczna inteligencja INTEL
Oznaczenia kwalifikacji
ROL.11 – Prowadzenie chowu i inseminacji zwierząt
Symbol cyfrowy zawodu 324002 – Technik weterynarii
ROL.12 Wykonywanie weterynaryjnych czynności pomocniczych
Symbol cyfrowy zawodu 324002 – Technik weterynarii
INF.02 – Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
Symbol cyfrowy zawodu 351203 – Technik informatyk
INF.03 – Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
Symbol cyfrowy zawodu 351203 – Technik informatyk
INF.03 – Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
Symbol cyfrowy zawodu 351406 – Technik programista
INF.04 – Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
Symbol cyfrowy zawodu 351406 – Technik programista
AUD.02. Rejestracja, obróbka i publikacja obrazu
Symbol cyfrowy zawodu:343105 – Technik fotografii i multimediów
AUD.05 Realizacja projektów graficznych i multimedialnych
Symbol cyfrowy zawodu:343105 – Technik fotografii i multimediów
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
Symbol cyfrowy zawodu: 333907 – Technik reklamy
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Symbol cyfrowy zawodu: 333907 – Technik reklamy
Deklaracje do egzaminu zawodowego
WYNIKI EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
mogą Państwo sprawdzić logując się na swój imienny login i hasło do systemu CKE
Deklaracja do egzaminu zawodowego
Wzór deklaracji do pobrania —-> LINK TUTAJ
Uczeń technikum ma obowiązek przystąpienia do egzaminu zawodowego odpowiednio w danym roku szkolnym lub danym semestrze. Przystąpienie do obu części egzaminu zawodowego jest warunkiem ukończenia szkoły.
- Uczeń składa deklarację w sekretariacie szkoły, do której uczęszcza
- Absolwent składa deklarację w sekretariacie szkoły, którą ukończył
Przypominamy o terminie składania deklaracji
- na sesję zimową (styczeń/luty) do 15 września roku poprzedzającego egzamin (np. na sesję ZIMA 2025 deklaracje należy złożyć do 15 września 2024)
- na sesję letnią (czerwiec/lipiec) do 7 lutego danego roku kalendarzowego (np. na sesję LATO 2025 deklarację należy złożyć do dnia 07 lutego 2025)
Deklaracje należy składać w wersji papierowej w sekretariacie szkoły, bądź elektronicznej na technikum-wroclaw@teb-edukacja.pl
Terminy egzaminu – styczeń/ luty 2025
https://oke.wroc.pl/wp-content/uploads/2024/08/KomTer2019.pdf
Warunki zdania egzaminu zawodowego
Warunki zdania egzaminu i dokumenty otrzymywane przez osobę, która zdała egzamin zawodowy.
Zdający zda egzamin zawodowy, jeżeli uzyska:
- z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania oraz
- z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania.
Zdający, który zdał egzamin zawodowy, otrzymuje dyplom zawodowy wydany przez okręgową komisję egzaminacyjną. Zdający, który nie zdał egzaminu zawodowego, otrzymuje informację o wynikach z poszczególnych części tego egzaminu opracowaną przez okręgową komisję egzaminacyjną.
Co dalej – czyli co zrobić jeśli mi nie poszło
Informatory zawodowe
Informatory – Podstawa programowa z 2012 r.
https://oke.wroc.pl/informatory/
Informatory – Podstawa programowa z 2017 r.
https://oke.wroc.pl/informatory-podstawa-programowa-z-2017-r/
Informatory – Podstawa programowa z 2019 r.
Przydatne linki
Strona OKE.wroc.pl
Strona CKE.edu.pl
www.egzaminzawodowy.info
www.testy.egzaminzawodowy.info
www.forum.egzaminzawodowy.info
Adrianna Wyrębkiewicz
Psycholog szkolna, gabinet C7
Dyżury:
- Poniedziałek: 9:00 – 14:00
- Wtorek: 8:30 – 12:00
- Środa: 8:30 – 14:00
- Czwartek: 8:30 – 15:00
- Piątek: 8:30 – 12:00
Eliza Dobińska
Psycholog szkolna, gabinet C7
Dyżury:
- Wtorek: 10:00 – 14:30
- Środa: 12:00 – 16:30
Marek Wiercioch
Pedagog szkolny / Pedagog specjalny,
gabinet C7
Dyżury:
- Wtorek: 12:00 – 17:00
- Środa: 12:00 – 17:00
- Czwartek: 8:00 – 12:00
- Piątek: 8:00 – 12:00
Anna Niemiec
Pedagog szkolny / Pedagog specjalna, gabinet B10
Dyżury:
- Poniedziałek – czwartek: tydzień nieparzysty: 8:00 – 15:00
- Poniedziałek – czwartek: tydzień parzysty: 8:00 – 16:00
Małgorzata Kopij
Pedagog szkolna, gabinet B10
Dyżury:
- Wtorek: 12:30 – 16:00
- Środa: 13:30 – 16:30
- Piątek: 8:00 – 11:30
Magdalena Żurawska
Pedagog szkolna, gabinet P2 (parter)
Dyżury:
- Poniedziałek: 9:00 – 13:30
- Czwartek: 9:00 – 13:30
Ewa Oborzyńska-Jonak
Pedagog specjalna / Zajęcia rewalidacyjne,
gabinet P2 (parter)
Dyżury:
- Poniedziałek: 12:00 – 17:00
- Wtorek: 12:00 – 17:00
- Środa: 12:00 – 17:000
- Czwartek: 12:00 – 17:00
- Piątek: 12:00 – 16:00
Joanna Jórdeczka
Pedagog szkolna / Zajęcia rewalidacyjne,
gabinet P2 (parter)
Dyżury:
- Wtorek: 8:00 – 11:00
- Czwartek: 8:00 – 15:00
- Piątek: 8:00 – 16:00
TEBowy MERCH!
Chcesz kupić TEBową bluzę lub tshirt? Wejdź na stronę:
technikum.pl/tebluzy
Tam znajdziesz aktualne informacje (tabele wymiarów, ceny oraz jakie kolory i rozmiary mamy na stanie).
Ważne: bluzy i koszulki, tzw. pokazowe są w każdej szkole. Chcesz przymierzyć merch, sprawdzić rozmiar czy jak wygląda kolor na żywo? Żaden problem – wystarczy, że podejdziesz do sekretariatu i poprosisz o pokazanie.
Jeśli akurat nie modelu, który Cię interesuje, bez obaw, ale musisz chwilę zaczekać, ponieważ raz w roku w październiku, składamy dla wszystkich naszych Uczniów duże zamówienie (dzięki temu nasze bluzy i koszulki mają atrakcyjne ceny :))
Monika Krzemieniecki
Pielęgniarka szkolna
gabinet P1 (parter)
dyżury:
- poniedziałek: 7:30-15.00
- środa: 7:30-15.00
- czwartek: 7:30-15.00
Rzecznik Praw Ucznia to wymagające stanowisko łączące w sobie empatię, umiejętności mediacyjne, cierpliwość i zaangażowanie. Sieć szkół TEB Edukacja powołała pełnomocnika odpowiedzialnego przede wszystkim za świadczenie pomocy uczniom w zakresie korzystania z ich praw.
RZECZNIK PRAW UCZNIA
Teresa Piłat – jest dostępna dla uczniów i słuchaczy:
- w poniedziałki i czwartki w godzinach 14:00 – 16:00
- pod numerem telefonu 571-312-533
- oraz poprzez korespondencję mailową pod adresem:
rzecznik@teb-edukacja.pl.
Do obowiązków Rzecznika będzie należeć:
- Przeciwdziałanie łamaniu praw ucznia i słuchacza w szkole.
- Zwiększanie świadomości prawnej uczniów i słuchaczy.
- Świadczenie pomocy uczniom i słuchaczom w zakresie korzystania z ich praw.
- Pomoc uczniom i słuchaczom w rozwiązywaniu trudnych spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami i poszanowaniem prawa i godności osobistej.
- Prowadzenie działań mediacyjnych w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
- Współpraca z instytucjami i osobami działającymi na rzecz ucznia i słuchacza.
- Wdrażanie działań na rzecz upowszechniania praw ucznia i słuchacza.
- Zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w trakcie wykonywania swoich
obowiązków, których dalsze udostępnienie nie jest
konieczne w celu skutecznego wypełniania zadań wynikających z pełnionej funkcji.