Technik reklamy

grafika i media społecznościowe

POZNAJ KIERUNEK

OPIS POTENCJALNEGO KANDYDATA

  • Masz tysiące pomysłów na minutę?
  • Pasjonujesz się światem marketingu i reklamy?
  • Znajomi nie nadążają już za Twoją inwencją twórczą i kreatywnymi pomysłami?
  • Lubisz bawić się grafiką i dbasz o to, by przygotowane przez Ciebie materiały były atrakcyjne wizualnie?
  • Jesteś osobą kreatywną, energiczną, otwarta i komunikatywną?

Wykorzystaj swój potencjał twórczy i rozpocznij naukę na kierunku Technik reklamy!

Kim jest technik reklamy?

 

To wielozadaniowiec, który zajmuje się planowaniem, realizacją i badaniem kampanii reklamowych. Jego kreatywność nie zna granic – z łatwością wymyśla hasła reklamowe, by za chwilę zająć się organizacją sesji zdjęciowej, a pod koniec dnia napisać jeszcze scenariusz do reklamy. Jego wyobraźnia nie zna granic!

Jeśli pasjonuje Cię świat reklamy i marzysz o tym, by znajomi na fejsie udostępniali stworzone przez Ciebie filmy na youtubie, to ten zawód jest właśnie dla Ciebie!

Na zdjęciach nasze uczennice: u góry – Oliwia (TEB Wrocław), z lewej – Julia (TEB Lubin)

Jeśli lubisz media społecznościowe i masz potencjał twórczy, Technik  reklamy jest zawodem dla Ciebie. To kierunek dla osób kreatywnych, komunikatywnych, otwartych na nowe doświadczenia, łatwo nawiązujących kontakty z ludźmi. Zdobędziesz u nas nie tylko poszukiwane na rynku pracy umiejętności w zakresie grafiki komputerowej, ale również reklamy w mediach społecznościowych.

Zdobywane umiejętności:

W trakcie nauki na kierunku Technik reklamy zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • przygotowania elementów strategii reklamowej
  • przygotowania elementów kreacji reklamowej
  • produkcji reklamy
  • planowania kampanii reklamowej
  • organizowania sprzedaży reklamowej
  • realizowania kampanii reklamowej
  • badania przekazu reklamowego

Przedmioty zawodowe

W trakcie nauki masz szansę rozwijać swoją wiedzę w ramach następujących przedmiotów zawodowych:

  • Przedmioty zawodowe

    W trakcie nauki masz szansę rozwijać swoją wiedzę w ramach następujących przedmiotów zawodowych:

    • Podstawy reklamy
    • Techniki reklamy
    • Planowanie kampanii reklamowej
    • Elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie
    • Media społecznościowe
    • Wytwarzania elementów przekazu reklamowego
    • Projektowanie reklamy
    • Realizowanie kampanii reklamowej
    • Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
    • Elementy grafiki komputerowej
    • Bezpieczeństwo i higiena pracy
    • Język angielski zawodowy

Bartek, uczeń Technikum TEB Edukacja w Płocku

W trakcie nauki wziąłem udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej, która odbyła się w Poznaniu, gdzie od kuchni mogłem dokładnie przyjrzeć się, jak wygląda praca na planie zdjęciowym – od make upu po ostatnie zdjęcie. Przy okazji miałem też okazję poznać innych uczniów techników TEB i wymienić doświadczenia.

Praktyki zawodowe:

Nauka w Technikum to nie tylko teoria. W trakcie kształcenia weźmiesz również udział w praktykach zawodowych.

Praktyki zawodowe trwają 8 tygodni

(280 godz., ich termin może ulec zmianie):

– w klasie II – 140 godz. – 4 tygodnie w 1 półroczu
– w klasie III -140 godz. – 4 tygodnie w 2 półroczu

i odbywają się w miejscach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu, takich jak: przedsiębiorstwa z szeroko pojętej branży reklamowej lub działy marketingu dowolnej organizacji.

Egzaminy:

W trakcie nauki czekają Cię dwa egzaminy zawodowe, po zdaniu których możesz uzyskać tytuł Technika reklamy.

Egzamin jest podzielony na dwie części – praktyczną oraz teoretyczną i przeprowadzane są oddzielnie dla każdej kwalifikacji:

  • PGF.07. odbywa się pod koniec I półrocza klasy III
  • PGF.08. odbywa się pod koniec I półrocza klasy V

Część pisemna trwa 60 minut i przeprowadzana jest w formie testu składającego się z 40 zadań zamkniętych zawierających cztery odpowiedzi do wyboru, z których tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa.

Część praktyczna trwa od 120 do 240 minut i jest przeprowadzana w formie testu praktycznego i polega na wykonaniu przez zdającego zadania egzaminacyjnego na specjalnie przygotowanym stanowisku egzaminacyjnym.

Zdający zdał egzamin zawodowy, jeżeli uzyskał:
1) z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania (czyli rozwiązał poprawnie minimum 20 zadań testu pisemnego), oraz
2) z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania.

Wynik egzaminu zawodowego ustala i ogłasza komisja okręgowa. Wynik ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.

Po zdanym egzaminie z danej kwalifikacji uczeń uzyskuje certyfikat kwalifikacji zawodowej wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a następnie po zdaniu wszystkich kwalifikacji otrzymuje dyplom technika potwierdzający kwalifikacje w zawodzie wydany przez OKE.

Martyna, uczennica Technikum TEB Edukacja w Gliwicach

Wybrałam ten kierunek ponieważ bardzo lubię organizować najróżniejsze imprezy i właśnie tym chciałabym się zajmować w przyszłości. Dodatkowo mamy zajęcia z grafiki komputerowej, gdzie uczę się projektowania ulotek czy obróbki zdjęć.

Praca

Jako absolwent kierunku Technik reklamy będziesz mógł podjąć pracę w:

  • Agencjach reklamowych, agencjach reklamy wizualnej
  • Agencjach public relations
  • Działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw
  • Działach kreatywnych i rozwoju produktu
  • Działach sprzedaży

Dalsza nauka

Po ukończeniu nauki jesteś przygotowany, aby rozpocząć pracę lub iść na studia. Masz wiele kierunków do wyboru, np. grafika i multimedia, projektowanie stron www, zarządzanie, marketing i nowe media, marketing internetowy, PR i inne, niekoniecznie związane z dyplomem technika organizacji reklamy.

Opłaty

Wpisowe wynosi 0 zł

Czesne 279 zł miesięcznie

Dokumenty, które uzyskasz
po zakończeniu nauki:

Dokumenty, które uzyskasz po zakończeniu nauki:

  • świadectwo ukończenia szkoły
  • certyfikat kwalifikacji zawodowej
    – PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
    – PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
    wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną po zdanym egzaminie
  • państwowy dyplom zawodowy wydany przez OKE w przypadku zdania egzaminów zawodowych z zakresu wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie
  • świadectwo dojrzałości wydane przez OKE dla absolwenta, który zdał egzamin maturalny

do pobrania

Ulotka dot. kierunku Technik reklamy – grafika i media społecznościowe

Fot.  Natalia Zaorska (TEB Szczecin)

Opłaty

Warsztaty, kursy

W trakcie nauki na kierunku Technik organizacji reklamy możesz wziąć udział w różnych kursach, np.:

  • Obróbka graficzna zdjęć – Adobe Photoshop
  • Pozycjonowanie stron www
  • Kurs fotograficzny

Zapytaj w sekretariacie szkoły o dodatkowe kursy proponowane uczniom technikum!

3 proste kroki

Zapisz się!

2. Złożenie dokumentów 
Podanie o przyjęcie do TEB Technikum wraz z innymi wymaganymi dokumentami (patrz zakładka rekrutacja w swoim mieście).

3. Decyzja o przyjęciu
U nas nie ma egzaminów wstępnych.
Decydują: zasady naboru w systemie elektronicznym  lub – jeśli nie danej szkoły TEB nie ma w naborze elektroncznym – kryteria wynikające z regulaminu rekrutacji dla danego miasta.

Zobacz

Nasze inne kierunki

Technik elektryk

Technik elektryk

Technik fotografii i multimediów - klasa patronacka Canon

Technik fotografii i multimediów - klasa patronacka Canon

Technik informatyk - technologie chmurowe Microsoft

Technik informatyk - technologie chmurowe Microsoft

Technik informatyk i E-SPORT - klasa patronacka MSI

Technik informatyk i E-SPORT - klasa patronacka MSI

Technik programista - klasa patronacka Cisco Networking Academy

Technik programista - klasa patronacka Cisco Networking Academy

Technik programista ze spec. Sztuczna inteligencja - klasa patronacka Intel®

Technik programista ze spec. Sztuczna inteligencja - klasa patronacka Intel®

Technik reklamy - grafika i media społecznościowe

Technik reklamy - grafika i media społecznościowe

Technik usług fryzjerskich - klasa patronacka Schwarzkopf Professional

Technik usług fryzjerskich - klasa patronacka Schwarzkopf Professional

Technik weterynarii

Technik weterynarii