Technik informatyk i E-SPORT

klasa patronacka MSI

POZNAJ KIERUNEK

OPIS POTENCJALNEGO KANDYDATA

 

  • Uwielbiasz nowe technologie? Świat komputerów i gier nie ma dla Ciebie tajemnic?
  • Chcesz zdobyć pewny i opłacalny zawód?
  • Twoi najwięksi idole to zawodowi gamerzy?
  • Potrafisz godzinami grać w gry, o ile akurat nie oglądasz zawodów e-sportowych? Nie opuścisz żadnego IEM?
  • Bez zająknięcia potrafisz wymienić graczy VP, SK czy Fnatic?
  • Co roku oglądasz mecze w CS:GO i LoL’a w Katowicach?

Praca z najnowszymi technologiami jest na wyciągnięcie ręki!

Rozpocznij naukę na kierunku Technik informatyk i rozwijaj z nami swoje gamingowe umiejętności!

Kim jest Technik informatyk?

To osoba, dla której zbudowanie nowego komputera i stworzenie sieci lokalnej to pestka. Ale nie tylko! W świecie online nie ma sobie równych! To prawdziwy bystrzak – z łatwością zarządza ogromnym bazami danych, kątem oka śledząc poczynania zawodników w LoL’a.

Zorganizuje turniej esportowy, ustawi sieć i jeszcze będzie komentował zawody! To także prawdziwy poliglota – z łatwością posługuje się językami programowania, dzięki czemu dogada się z każdym komputerem!

Jeśli czujesz, że świat gier i informatyki to Twoje miejsce na Ziemi, to ten zawód jest właśnie dla Ciebie!

Na zdjęciach: Wiktoria (TEB Kraków) i Adrian (TEB Piotrków), po lewej – Aleks (TEB Gdańsk)

Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, aby w szkole na legalu grać w gry i to na najnowocześniejszym sprzęcie MSI? Przyjdź do nas! Dzięki objęciu patronatem klas e-sportowych, firma MSI zapewnia: praktyki zawodowe w dziale serwisu we Wrocławiu dla najlepszych, możliwość udziału w wybranych imprezach, wsparcie turniejów e-sportowych i konferencji informatycznej dla uczniów, możliwość wizyt w gameroomie MSI. A do tego będziesz miał możliwość wzięcia udziału w profesjonalnej lidze e-sportowej.

TYLKO W TEB TECHNIKACH!

  • znakomicie wyposażone sale, specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie gamingowe
  • dodatkowe możliwości poznania świata gier dzięki współpracy z MSI Polska
  • unikatowy na skalę Europy program edukacyjny
  • Q&A z gwiazdami e-sportu
  • profesjonalną ligę CS:GO, LOL, Minecraft oraz okazjonalne mini turnieje (CS:GO, LOL) – nagrody sponsoruje MSI Polska
  • Program uzupełniają treningi esportowe w wybrane tytuły esportowe – CS:GO lub LoL. Zajęcia prowadzą instruktorzy Esports Association (w zależności od oddziału TEB)
  • możliwość uczestnictwa w konferencjach branżowych – nawet w czasie lekcji! Np. Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych (www.kongresesportowy.pl)
  • warszaty branżowe (np. produkcja krótkich filmów video)
  • podstawę programową kierunku Technik informatyk

w ramach zajęć e-sportowych, zgłębimy zagadnienia takie jak:

  • organizacji zawodów, administracji i zarządzania w tym zakresie,
  • nowych mediów i multimediów (streaming, dziennikarstwo, podstawy produkcji wideo)
  • podstaw marketingu, czyli w jaki sposób promować swoją drużynę w sieci, jak przygotować i realizować świadczenia w ramach umowy sponsorskiej,
  • tworzenia grafik 2D, 3D, może to właśnie Ty stworzysz kolejną mapę do CS:GO?
  • pracy w grupie, także pod presją czasu i otoczenia.

W trakcie nauki na kierunku Technik informatyk  zdobędziesz przede wszystkim wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • przygotowania do pracy systemu komputerowego i urządzeń peryferyjnych;
  • administrowania systemami operacyjnymi;
  • serwisowania i naprawiania urządzeń techniki komputerowej;
  • przygotowania i eksploatacji lokalnej sieci komputerowej;
  • tworzenia i administracji stronami internetowymi;
  • tworzenia, administracji i użytkowania relacyjnych baz danych;
  • programowania aplikacji internetowych;
  • tworzenia i administracji systemami zarządzania treścią.

Specjalnie dla naszych uczniów oferujemy unikatowy w skali Europy program edukacyjny bazujący na e-sporcie i branżach pokrewnych, dedykowany sieci szkół TEB. Program rozpisany na 240 godzin lekcyjnych, tworzony we współpracy z Esports Association oraz cenionymi specjalistami branżowymi:

  • agencja eMine.Pro,
  • ESL Polska,
  • eWeszło,
  • KGH.EC
  • Aleksander Kaim (eMine.Pro),
  • Janusz ‘Hayabusa’ Kubski (Kinguin, legenda esportu w Polsce),
  • Mateusz Pawlukiewicz (AWF Katowice),
  • Kamila Wrona (UŚ Katowice)
  • Paweł Książek (Kinguin)
  • Szymon Groenke (eWeszło)
  • Maciej Szafranek (branżowa produkcja wideo)

Przez 8 semestrów w ramach zajęć e-sportowych, zgłębimy zagadnienia takie jak:

  • organizacji zawodów, administracji i zarządzania w tym zakresie,
  • nowych mediów i multimediów (streaming, dziennikarstwo, podstawy produkcji wideo)
  • podstaw marketingu, czyli w jaki sposób promować swoją drużynę w sieci, jak przygotować i realizować świadczenia w ramach umowy sponsorskiej,
  • tworzenia grafik 2D, 3D, może to właśnie Ty stworzysz kolejną mapę do CS:GO?
  • pracy w grupie, także pod presją czasu i otoczenia.

TEB Szkolna Liga E-sportowa to inicjatywa o charakterze sportowo-edukacyjnym dla uczniów sieci TEB Techników, uczęszczających do klas Technik informatyk i e-sport. Reprezentacje poszczególnych oddziałów mają okazję szlifować swoje umiejętności oraz wiedzę w duchu fair play, a przy okazji poczuć dreszczyk emocji i dobrze się przy tym bawić. Rozgrywki kończą się wielkim finałem (2020 – Katowice, 2019 – Gdynia), w którym finałowe drużyny spotykają się na żywo.

TEB Szkolna Liga E-sportowa to obecnie jedyna cykliczna liga w szkołach średnich. To profesjonalna administracja, obsługa zawodowych komentatorów e-sportowych, dedykowane serwery: discord, teamspeak, CS:GO. Skróty z każdej kolejki – akcje każdego zawodnika mogą się załapać do wideo.
Finały to również niezapomniana przygoda. Zawsze na najwyższym poziomie – warunki i obsługa jak na turniejach profesjonalistów (setup gamingowy, komentatorzy, obsługa foto / wideo, sesje zdjęciowe drużyn przed zawodami).

W lutym 2021 rozpoczął się kolejny sezon ligi, tym razem uczniowie rywalizują nie tylko w CSGO, ale także w LOL i Minecraft.

Kliknij i zobacz relacje video, wizytówki drużyn, podsumowania kolejek:

 

Partnerzy turnieju: Esports Association oraz MSI Polska.

Tylko dla uczniów klas e-sportowych organizujemy tzw. Questions & Answers, czyli comiesięczne spotkania online z polskimi gwiazdami esportu. Możecie posłuchać o o warsztacie pracy, codziennej pracy oraz macie możliwość zadawania pytań na każdy nurtujący Was temat. Do tej pory byli z nami między innymi:

  • Patryk „Patitek” Fabrowski (G2 Esports)
  • Jakub „Kuben” Gurczyński (Legendarne Virtus.Pro, „Złota Piątka”, obecnie Mad Lions)
  • Michał „Avahir” Kudliński (Polsat Games)
  • Bartosz „Bejott” Jakubowski (Alsen Team)
  • Michał Słowiński (ESL Polska)
  • Paweł „Innocent” Mocek (Anonymo)

Więcej informacji na stronie:

technikum.pl/webinaria

Partner edukacyjny MSI Polska

Dzięki nawiązanej współpracy ze światowym liderem w dziedzinie projektowania sprzętu komputerowego dla graczy – firmą MSI Polska, będziesz miał możliwość:

  • Zwiedzić siedzibę MSI Polska
  • Testować sprzęt MSI

Opieka merytoryczna firmy MSI obejmuje także:

  • wsparcie konkursów dla uczniów TEB Technikum
  • współorganizację turniejów organizowanych dla uczniów TEB Technikum
  • przeprowadzenie prelekcji i warsztatów w siedzibie technikum TEB Edukacja
  • wsparcie przy organizacji wyposażenia pracowni e-sportowej w technikach TEB Edukacja

Esports Association to organizacja pozarządowa, której celem jest popularyzacja i profesjonalizacja sportów elektronicznych w Polsce skupiając się na rozwoju inicjatyw oddolnych.

Dzięki naszej współpracy ze stowarzyszeniem, będziesz miał okazję poznać branżę e-sportową od kuchni, poznając zagadnienia z zakresu m.in.:

  • podstawowych zależności funkcjonujących w świecie sportów elektronicznych;
  • zarządzania projektami, przede wszystkim imprezami e-sportowymi (ligi, turnieje, wydarzenia promocyjne);
  • zarządzania wizerunkiem w Internecie;
  • psychologii e-sportu oraz team buildingu;
  • dziennikarstwa i analizy e-sportowej;
  • strategii i taktyk drużynowych gier e-sportowych;
  • montażu materiałów wideo.

W swoich działaniach członkowie organizacji promują e-sport jako pretekst do wszechstronnego rozwoju kompetencji zawodowych wśród młodych ludzi. Stowarzyszenie wyznaczyło sobie pięć celów statutowych:

  •  propagowanie i rozwój e-sportu;
  • szkolenie e-sportowe;
  • współzawodnictwo e-sportowe;
  • wychowanie przez e-sport;
  • profilaktyka e-sportowa.

Esports Association organizuje cykliczny Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych, a także Edu Esports League – rozgrywki dedykowane oficjalnym reprezentacjom uczelni wyższych z całego kraju. Stowarzyszenie współpracuje z Akademickim Związkiem Sportowym i reprezentuje Polskę w strukturach International Esports Federation.

CISCO

Umiejętności w zakresie technologii teleinformatycznych i obsługi sieci są obecnie jedną z najbardziej poszukiwanych cech na rynku pracy. TEB Edukacja wyszła naprzeciw oczekiwaniom rynku i podjęła współpracę z Cisco Networking Academy, by pomagać słuchaczom w doskonaleniu zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy na temat prężnie rozwijających się nowych technologii.

Słuchacze Akademii Cisco w TEB Edukacja mają możliwość zapoznać się z nowościami technologicznymi oraz rozwinąć swoje kompetencje w tej dziedzinie.

Dzięki pomocy profesjonalnych instruktorów i trenerów, uczestnicy mają możliwość wziąć udział w kursach: IT Essentials, Intro to Entrepreneurship, Intro to Cyber-security oraz kursach CCNA. Jest to ogromna szansa na zdobycie cenione wśród pracodawców certyfikaty Cisco. Szkolenia pozwalają uczestnikom poznać praktyczne aspekty konfiguracji sieci komputerowych oraz podstaw ich działania, które są niezbędne w pracy w branży informatycznej.

Przedmioty zawodowe

W trakcie nauki masz szansę rozwijać swoją wiedzę w ramach następujących przedmiotów zawodowych:

  • Urządzenia techniki komputerowej
  • Systemy operacyjne
  • Lokalne sieci komputerowe
  • Witryny i aplikacje internetowe
  • Lokalne systemy baz danych
  • Eksploatacja urządzeń techniki komputerowej
  • Administracja systemami operacyjnymi
  • Eksploatacja lokalnych sieci komputerowych
  • Tworzenie i administrowanie bazami danych
  • Aplikacje desktopowe i mobilne
  • Tworzenie stron i aplikacji internetowych
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Język angielski zawodowy
  • Programowanie aplikacji internetowych

Praktyki zawodowe:

Nauka w Technikum to nie tylko teoria. W trakcie kształcenia weźmiesz również udział w praktykach zawodowych.

Praktyki zawodowe trwają 8 tygodni

(280 godz., ich termin może ulec zmianie):

w klasie II – 140 godz. – 4 tygodnie w I półroczu
w klasie IV -140 godz. – 4 tygodnie w I półroczu.

Miejsce realizacji praktyk zawodowych:

– przedsiębiorstwa produkujące systemy komputerowe, urządzenia peryferyjne oraz inne urządzenia cyfrowe lub materiały eksploatacyjne;

– przedsiębiorstwa handlowe, sprzedające sprzęt komputerowy oraz pozostałe urządzenia cyfrowe w sposób stacjonarny i on-line;

– przedsiębiorstwa usługowe, zajmujące się projektowaniem, tworzeniem i obsługą systemów informatycznych lub wykonawstwem i administrowaniem sieci komputerowych;

– przedsiębiorstwa zajmujące się hostingiem oraz projektowaniem, tworzeniem i administracją witryn internetowych oraz innych technologii webowych;

– przedsiębiorstwa serwisujące sprzęt komputerowy oraz zapewniające wsparcie techniczne lokalnie lub on-line;

– przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem programów desktopowych i aplikacji internetowych;

– przedsiębiorstwa lub jednostki organizacyjne różnego typu na stanowiskach odpowiedzialnych za prawidłowe działanie systemów komputerowych wraz z oprogramowaniem oraz infrastrukturą sieciową.

Egzaminy:

W trakcie nauki czekają Cię dwa egzaminy zawodowe, po zdaniu których możesz uzyskać tytuł Technika informatyka.

Egzamin jest podzielony na dwie części – praktyczną oraz teoretyczną i przeprowadzane są oddzielnie dla każdej kwalifikacji:

  • INF.02. odbywa się pod koniec 1 półrocza klasy III
  • INF.03 odbywa się pod koniec 1 półrocza klasy V

Część pisemna trwa 60 minut i przeprowadzana jest w formie testu składającego się z 40 zadań zamkniętych zawierających cztery odpowiedzi do wyboru, z których tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa.

Część praktyczna trwa od 120 do 240 minut i jest przeprowadzana w formie testu praktycznego i polega na wykonaniu przez zdającego zadania egzaminacyjnego  na specjalnie przygotowanym stanowisku egzaminacyjnym.

Zdający zdał egzamin zawodowy, jeżeli uzyskał:

1) z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania (czyli rozwiązał poprawnie minimum 20 zadań testu pisemnego), oraz

2) z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania.

Wynik egzaminu zawodowego ustala i ogłasza komisja okręgowa. Wynik ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.

Po zdanym egzaminie z danej kwalifikacji uczeń uzyskuje certyfikat kwalifikacji zawodowej wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a następnie po zdaniu wszystkich kwalifikacji otrzymuje dyplom technika potwierdzający kwalifikacje w zawodzie wydany przez OKE.

Wypowiedzi uczniów, nauczycieli, partnerów

Jakub, uczeń Technikum TEB Edukacja w Radomiu

To jest to co lubię, czyli łączę naukę z pasją. E-sport to nie tylko zabawa, wiążę się z tym duży obowiązek i  odpowiedzialność. Na pewno w przyszłości chciałbym zostać profesjonalnym graczem komputerowym.

Praca

Jako absolwent kierunku Technik informatyk będziesz mógł podjąć pracę jako:

  • Game Designer
  • Level Designer
  • Game Producer
  • Zawodnik e-sportowy
  • Komentator e-sportowy
  • Sędzia e-sportowy

Lub znaleźć zatrudnienie w:

  • Firmach zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego oraz firmach administrujących sieciami komputerowymi
  • Działach obsługi informatycznej w przedsiębiorstwach
  • Punktach serwisowych, sklepach komputerowych, ośrodkach obliczeniowych
  • Praca we własnej działalności gospodarczej w zakresie usług informatycznych

 

Dalsza nauka

Po ukończeniu nauki jesteś przygotowany, aby rozpocząć pracę lub iść na studia. Masz wiele kierunków do wyboru, np. projektowanie, programowanie i produkcja gier komputerowych, multimedia, informatyka i ekonometria, technologie komputerowe, informatyka inżynierska, przemysłowa, matematyka, neuroinformatyka, teleinformatyka i inne, niekoniecznie związane z dyplomem technika informatyka.

Opłaty

Wpisowe wynosi 0 zł

Czesne 279 zł miesięcznie

Dokumenty, które uzyskasz
po zakończeniu nauki:

 

  • świadectwo ukończenia szkoły
  • certyfikat kwalifikacji zawodowej
    – INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
    – INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
    wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną po zdanym egzaminie
  • państwowy dyplom zawodowy wydany przez OKE w przypadku zdania egzaminów zawodowych z zakresu wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie
  • świadectwo dojrzałości wydane przez OKE po zdaniu egzaminu maturalnego

do pobrania

Ulotka dot. kierunku Technik informatyk i E-SPORT

Fot. Kacper Pietrasina (TEB Tychy)

Fot. Wiktor Szyl (TEB Piotrków)

Fot. Adrian Dziergas (TEB Tychy)

Warsztaty, kursy

  • W trakcie nauki na kierunku Technik informatyk możesz dodatkowo wziąć udział w różnych kursach, między innymi:
  • Obróbka graficzna zdjęć – Adobe Photoshop
  • Grafika komputerowa
  • Pozycjonowanie stron www

Zapytaj w sekretariacie szkoły o dodatkowe kursy!

3 proste kroki

Zapisz się!

2. Złożenie dokumentów 
Podanie o przyjęcie do TEB Technikum wraz z innymi wymaganymi dokumentami (patrz zakładka rekrutacja w swoim mieście).

3. Decyzja o przyjęciu
U nas nie ma egzaminów wstępnych.
Decydują: zasady naboru w systemie elektronicznym  lub – jeśli nie danej szkoły TEB nie ma w naborze elektroncznym – kryteria wynikające z regulaminu rekrutacji dla danego miasta.

Zobacz

Nasze inne kierunki

Technik elektryk

Technik elektryk

Technik fotografii i multimediów - klasa patronacka Canon

Technik fotografii i multimediów - klasa patronacka Canon

Technik informatyk - technologie chmurowe Microsoft

Technik informatyk - technologie chmurowe Microsoft

Technik informatyk i E-SPORT - klasa patronacka MSI

Technik informatyk i E-SPORT - klasa patronacka MSI

Technik programista - klasa patronacka Cisco Networking Academy

Technik programista - klasa patronacka Cisco Networking Academy

Technik programista ze spec. Sztuczna inteligencja - klasa patronacka Intel®

Technik programista ze spec. Sztuczna inteligencja - klasa patronacka Intel®

Technik reklamy - grafika i media społecznościowe

Technik reklamy - grafika i media społecznościowe

Technik usług fryzjerskich - klasa patronacka Schwarzkopf Professional

Technik usług fryzjerskich - klasa patronacka Schwarzkopf Professional

Technik weterynarii

Technik weterynarii