Technik reklamy - grafika i media społecznościowe
POZNAJ KIERUNEK
OPIS POTENCJALNEGO KANDYDATA
- Masz tysiące pomysłów na minutę?
- Pasjonujesz się światem marketingu i reklamy?
- Znajomi nie nadążają już za Twoją inwencją twórczą i kreatywnymi pomysłami?
- Lubisz bawić się grafiką i dbasz o to, by przygotowane przez Ciebie materiały były atrakcyjne wizualnie?
- Jesteś osobą kreatywną, energiczną, otwarta i komunikatywną?
Wykorzystaj swój potencjał twórczy i rozpocznij naukę na kierunku Technik reklamy!


Kim jest technik reklamy?
To wielozadaniowiec, który zajmuje się planowaniem, realizacją i badaniem kampanii reklamowych. Jego kreatywność nie zna granic – z łatwością wymyśla hasła reklamowe, by za chwilę zająć się organizacją sesji zdjęciowej, a pod koniec dnia napisać jeszcze scenariusz do reklamy. Jego wyobraźnia nie zna granic!
Jeśli pasjonuje Cię świat reklamy i marzysz o tym, by znajomi na fejsie udostępniali stworzone przez Ciebie filmy na youtubie, to ten zawód jest właśnie dla Ciebie!
Na zdjęciach nasze uczennice: u góry – Oliwia (TEB Wrocław), z lewej – Julia (TEB Lubin)
Jeśli lubisz media społecznościowe i masz potencjał twórczy, Technik reklamy jest zawodem dla Ciebie. To kierunek dla osób kreatywnych, komunikatywnych, otwartych na nowe doświadczenia, łatwo nawiązujących kontakty z ludźmi. Zdobędziesz u nas nie tylko poszukiwane na rynku pracy umiejętności w zakresie grafiki komputerowej, ale również reklamy w mediach społecznościowych.
Zdobywane umiejętności:
W trakcie nauki na kierunku Technik reklamy zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie:
- przygotowania elementów strategii reklamowej
- przygotowania elementów kreacji reklamowej
- produkcji reklamy
- planowania kampanii reklamowej
- organizowania sprzedaży reklamowej
- realizowania kampanii reklamowej
- badania przekazu reklamowego
Przedmioty zawodowe
W trakcie nauki masz szansę rozwijać swoją wiedzę w ramach następujących przedmiotów zawodowych:
-
Przedmioty zawodowe
W trakcie nauki masz szansę rozwijać swoją wiedzę w ramach następujących przedmiotów zawodowych:
- Podstawy reklamy
- Techniki reklamy
- Planowanie kampanii reklamowej
- Elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie
- Media społecznościowe
- Wytwarzania elementów przekazu reklamowego
- Projektowanie reklamy
- Realizowanie kampanii reklamowej
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
- Elementy grafiki komputerowej
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Język angielski zawodowy
Bartek, uczeń Technikum TEB Edukacja w Płocku
W trakcie nauki wziąłem udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej, która odbyła się w Poznaniu, gdzie od kuchni mogłem dokładnie przyjrzeć się, jak wygląda praca na planie zdjęciowym – od make upu po ostatnie zdjęcie. Przy okazji miałem też okazję poznać innych uczniów techników TEB i wymienić doświadczenia.
Praktyki zawodowe:
Nauka w Technikum to nie tylko teoria. W trakcie kształcenia weźmiesz również udział w praktykach zawodowych.
Praktyki zawodowe trwają 8 tygodni
(280 godz., ich termin może ulec zmianie):
– w klasie II – 140 godz. – 4 tygodnie w 1 półroczu
– w klasie III -140 godz. – 4 tygodnie w 2 półroczu
i odbywają się w miejscach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu, takich jak: przedsiębiorstwa z szeroko pojętej branży reklamowej lub działy marketingu dowolnej organizacji.
Egzaminy:
W trakcie nauki czekają Cię dwa egzaminy zawodowe, po zdaniu których możesz uzyskać tytuł Technika reklamy.
Egzamin jest podzielony na dwie części – praktyczną oraz teoretyczną i przeprowadzane są oddzielnie dla każdej kwalifikacji:
- PGF.07. odbywa się pod koniec I półrocza klasy III
- PGF.08. odbywa się pod koniec I półrocza klasy V
Część pisemna trwa 60 minut i przeprowadzana jest w formie testu składającego się z 40 zadań zamkniętych zawierających cztery odpowiedzi do wyboru, z których tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa.
Część praktyczna trwa od 120 do 240 minut i jest przeprowadzana w formie testu praktycznego i polega na wykonaniu przez zdającego zadania egzaminacyjnego na specjalnie przygotowanym stanowisku egzaminacyjnym.
Zdający zdał egzamin zawodowy, jeżeli uzyskał:
1) z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania (czyli rozwiązał poprawnie minimum 20 zadań testu pisemnego), oraz
2) z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania.
Wynik egzaminu zawodowego ustala i ogłasza komisja okręgowa. Wynik ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.
Po zdanym egzaminie z danej kwalifikacji uczeń uzyskuje certyfikat kwalifikacji zawodowej wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a następnie po zdaniu wszystkich kwalifikacji otrzymuje dyplom technika potwierdzający kwalifikacje w zawodzie wydany przez OKE.
Martyna, uczennica Technikum TEB Edukacja w Gliwicach
Wybrałam ten kierunek ponieważ bardzo lubię organizować najróżniejsze imprezy i właśnie tym chciałabym się zajmować w przyszłości. Dodatkowo mamy zajęcia z grafiki komputerowej, gdzie uczę się projektowania ulotek czy obróbki zdjęć.
Praca
Jako absolwent kierunku Technik reklamy będziesz mógł podjąć pracę w:
- Agencjach reklamowych, agencjach reklamy wizualnej
- Agencjach public relations
- Działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw
- Działach kreatywnych i rozwoju produktu
- Działach sprzedaży
Dalsza nauka
Po ukończeniu nauki jesteś przygotowany, aby rozpocząć pracę lub iść na studia. Masz wiele kierunków do wyboru, np. grafika i multimedia, projektowanie stron www, zarządzanie, marketing i nowe media, marketing internetowy, PR i inne, niekoniecznie związane z dyplomem technika organizacji reklamy.
Opłaty
Wpisowe wynosi 0 zł
Czesne 175 zł miesięcznie
Dokumenty, które uzyskasz
po zakończeniu nauki:
Dokumenty, które uzyskasz po zakończeniu nauki:
- świadectwo ukończenia szkoły
- certyfikat kwalifikacji zawodowej
– PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
– PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną po zdanym egzaminie - państwowy dyplom zawodowy wydany przez OKE w przypadku zdania egzaminów zawodowych z zakresu wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie
- świadectwo dojrzałości wydane przez OKE dla absolwenta, który zdał egzamin maturalny
do pobrania
Fot. Natalia Zaorska (TEB Szczecin)

Opłaty
Warsztaty, kursy
W trakcie nauki na kierunku Technik organizacji reklamy możesz wziąć udział w różnych kursach, np.:
- Obróbka graficzna zdjęć – Adobe Photoshop
- Pozycjonowanie stron www
- Kurs fotograficzny
Zapytaj w sekretariacie szkoły o dodatkowe kursy proponowane uczniom technikum!
Z uwagi na aktualną sytuację w kraju i na świecie, związaną z COVID-19, chcemy zapewnić maksimum bezpieczeństwa uczniom, rodzicom, a także pracownikom naszych sekretariatów. Dlatego też możesz zapisać się on-line, wykorzystując formularz
https://technikum.pl/zarezerwuj-miejsce/
Skontaktujemy się z Tobą i poinformujemy o kolejnych krokach ?
#zostańwdomu
3 proste kroki
Zapisz się!
2. Złożenie dokumentów
Podanie o przyjęcie do TEB Technikum wraz z innymi wymaganymi dokumentami (patrz zakładka rekrutacja w swoim mieście).
3. Decyzja o przyjęciu
U nas nie ma egzaminów wstępnych.
Decydują: zasady naboru w systemie elektronicznym lub – jeśli nie danej szkoły TEB nie ma w naborze elektroncznym – kryteria wynikające z regulaminu rekrutacji dla danego miasta.