Nowy projekt unijny w Technikum i Szkole policealnej TEB Edukacja w Toruniu

TEB Edukacja Oddział w Toruniu zaprasza Uczniów i Uczennice oraz Słuchaczy i Słuchaczki, a także Nauczycieli i Nauczycielki do udziału w nowym projekcie
Zwiększenie efektywności i jakości kształcenia zawodowego w Technikum oraz Szkole Policealnej TEB Edukacja w ToruniuFEKP.08.17-IZ.00-0010/23

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 – 2027 (Priorytet: 8. Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie: FEKP.08.17 Kształcenie zawodowe).

CELEM GŁÓWNYM PROJEKTU jest rozwój kształcenia zawodowego w Szkole Policealnej TEB Edukacja i Technikum TEB Edukacja w Toruniu poprzez zapewnienie w ramach projektu trwającego od 01.09.2024 do 31.08.2026 r.60 Słuchaczom/Słuchaczkom, 100 Uczniom/Uczennicom, 39 Nauczycielom/Nauczycielkom z ww. Szkół kompleksowego wsparcia wynikającego z przeprowadzonej diagnozy, w tym dla Słuchaczy/Uczniów: doradztwa edukacyjno-zawodowego, dodatkowych zajęć podnoszących kompetencje i kwalifikacje zawodowe, staży zawodowych i uczniowskich oraz wsparcia uwzględniającego tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi, dla kadry: wsparcia podnoszącego kwalifikacje zawodowe, a także doposażenie szkół w sprzęt do pracowni zawodowych.

Wartość projektu: 1 752 338,40 zł

Wartość dofinansowania: 1 577 104,56 zł


O PROJEKCIE

Zadania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

SZKOŁA POLICEALNA:

 1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe – (60 Słuchaczy)

  • Każdy Słuchacz odbędzie doradztwo zawodowe w wymiarze średnio 2h /osobę mające na celu diagnozowanie zapotrzebowania na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej
  • Przed indywidualnym spotkaniem z doradcą Uczniowie wypełnią test preferencji zawodowych i test intelektualny
  • W ramach zadania zakupione zostaną testy kompetencji, predyspozycji, osobowości

2. Podniesienie kompetencji Nauczycieli kierunków Technik Sterylizacji medycznej, Terapeuta Zajęciowy i Technik Masażysta uczących w Szkole Policealnej (9 Nauczycieli) 

  • Podstawy cyberbezpieczeństwa – szkolenie 1 gr. x 9 os., 16h
  • Technologia VR w pracy dydaktycznej – szkolenie 1 gr. x 9 os., 16h
  • Druk 3D oraz możliwości wykorzystywania modeli w edukacji – szkolenie 1 gr. x 9 os., 16h

3. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla Słuchaczy Szkoły Policealnej o kierunku: TERAPEUTA ZAJĘCIOWY (20 Słuchaczy) 

  • Realistyczne symulacje i interaktywne doświadczenia – 2 gr. x 10os. x 30h/gr.
  • Druk 3D bez tajemnic- szkolenie z praktycznego wykorzystania druku 3D dla terapeuty zajęciowego. 2gr x 10os. x 30h/gr.
  • Gamifikacja – zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych – 2gr x 10os. x 10h/gr.
  • WebQest – 1gr. x 10 os. x 10h/gr. zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych.
  • Flipped Classroom 1gr. x 10 os. x 10h/gr.

4. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla Słuchaczy Szkoły Policealnej o kierunku: TECHNIK MASAŻYSTA (30 Słuchaczy) 

  • Realistyczne symulacje i interaktywne doświadczenia – 2 gr. x 15os. x 30h/gr. szkolenie z wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości (VR)
  • Druk 3D bez tajemnic – szkolenie z praktycznego wykorzystania druku 3D dla technika masażysty – 2 gr. x 15os. x 30h/gr.
  • Gamifikacja – zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych 2 gr. x 15 os. x 10h/gr.
  • WebQest – 1 gr. x 15 os. X 10h/gr. – zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych
  • Nauczanie wyprzedzające (Flipped Classroom) – 1gr. x 15 os. x 10h/gr.

5. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla Słuchaczy Szkoły Policealnej o kierunku: TECHNIK STERYLIZACJI MEDYCZNEJ (10 Słuchaczy) 

  • Realistyczne symulacje i interaktywne doświadczenia – 1gr. x 10os. x 30h/gr.
  • Druk 3D bez tajemnic- szkolenie z praktycznego wykorzystania druku 3D dla technika sterylizacji medycznej – 1 gr. x 10 os. x 30h/gr.
  • Gamifikacja – zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych – 1 gr. x 10 os. x 10h/gr.
  • WebQest – 1 gr. x 5 os. x 10h/gr. zajęcia wspomagające rozwijanie umiejętności zawodowych
  • Nauczanie wyprzedzające (Flipped Classroom) – 1 gr. x 5 os. x 10h/gr.

6. Staże zawodowe dla Słuchaczy Szkoły Policealnej (15 Słuchaczy) 

  • Za udział w stażu Uczniowie otrzymają stypendium w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę
  • Wysokość stawki zależy od indeksacji płacy minimalnej
  • Okres realizacji stażu przez jednego Ucznia wynosi 160 h

7. Doposażenie szkoły policealnej w celu stworzenia w niej warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy 

W ramach zadania zakupione zostaną:

  • Tablety IPAD – 15 szt.
  • Gogle VR – 15 szt.
  • Drukarka 3D z filamentami – 3 szt.
  • Symulator VR „Zaawansowane procedury medyczne” – 1 szt.

8. Wsparcie dla słuchaczy oraz uczniów (160 osób) uwzględniające tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi

  • Gra VR – 14 gr. x 4h/gr. Do realizacji zajęć zakupiona zostanie aplikacja Trash Rage VR wspierająca edukację ekologiczną z uwzględnieniem recyklingu
  • Higiena cyfrowa – webinarium dla Szkoły Policealnej i Technikum- 160 os. x 4h.
  • Zbilansowana dieta oraz zdrowe nawyki żywieniowe- warsztaty kulinarne dla 14 gr. x 4h/gr.

9. Cyberbezpieczni – szkolenie wspomagające budowanie cyfrowych kompetencji związanych z bezpieczeństwem w sieci (160 osób) 14 gr. x 10-12 os./gr. po 6 h/gr.

10. Zbilansowana dieta oraz zdrowe nawyki żywieniowe  (160 osób) warsztaty kulinarne dla 14 gr x 4h/gr

TECHNIKUM

11. Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla Uczniów Technikum (100 uczniów)

  • Każdy Uczeń odbędzie doradztwo zawodowe w wymiarze średnio 2h /osobę mające na celu diagnozowanie zapotrzebowania na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej
  • Przed indywidualnym spotkaniem z doradcą Uczniowie wypełnią test preferencji zawodowych i test intelektualny
  • W ramach zadania zakupione zostaną testy kompetencji, predyspozycji, osobowości

 12. Podniesienie kompetencji Nauczycieli Technikum (30 Nauczycieli) 

  • Kurs Sztuczna Inteligencja dla 20 N, 12h
  • Kurs z cyberbezpieczeństwa, 20 N, 3 gr. x 6-7 os. x 16h/gr.
  • Kurs z instruktażu obsługi bezzałogowych statków powietrznych dla 2N x 16h Kurs przygotowujący do kategorii szczególnej NSTS-01 VLOS do 4kg.
  • TUS I i II stopnia dla 1N x 16h
  • Kurs Trenerski Metody EFT – Techniki Emocjonalnej Wolności dla 1 pedagoga dla 1 N x 80 h
  • Kurs Zachowania ryzykowne, samookaleczenia i suicydologia 1 gr. x 3 N, 16h.
  • Warsztaty antydyskryminacyjny ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w placówkach Oświatowych, 5N x 8h
  • Homofobia i jej konsekwencje dla dzieci i młodzieży. Metody przeciwdziałania na terenie szkoły, 5N x 8h

13.Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla 24 Uczniów Technikum na kierunku Technik Informatyk i 24 Uczniów Technik Programista

  • Szkolenie Java Script 2 gr. (1TI, 1TP) x 12 os x 60h/gr.
  • Szkolenie Python 2 gr. (1TI, 1TP) x 12 os. x 60h/gr.
  • Szkolenie i warsztaty z obsługi i wykorzystania dronów 4 gr. x 12 os. (2TI, 2TP) x 36h/gr.
  • Szkolenie Teksturowanie gier (grafika 3D) 1 gr. x 12 os. x 20 h
  • Warsztaty z umiejętności uczenia się, „Jak się uczyć, żeby się nauczyć” 4 gr. x 12 os. x 20h/gr.
  • Warsztaty z radzenia sobie z przemocą, wykluczeniem społecznym oraz zagrożeniami cyfrowymi 4 gr. x 12 os. x 20h/gr.

14. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla Uczniów Technikum na kierunku Technik Grafiki i Poligrafii Cyfrowej (12 Uczniów)

  • Retusz High End 1 gr. x 12 os. x 16 h
  • Historia liternictwa i typografii 1 gr. x 10 os. x 16 h
  • Kolorymetria 1 gr. x 10 os. x 16 h
  • Warsztaty z umiejętności uczenia się, „Jak się uczyć, żeby się nauczyć” 1 gr. x 12 os. x 20 h
  • Warsztaty z radzenia sobie z przemocą, wykluczeniem społecznym oraz zagrożeniami cyfrowymi 1 gr. x 12 os. x 20 h

15. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe dla Uczniów Technikum na kierunku Technik Fotografii i Multimediów (40 Uczniów)

  • Retusz High End – 1 gr. x 12 os. x 16 h
  • Szkolenie i warsztaty z obsługi i wykorzystania dronów – 1 gr. x 12 os.
  • Kurs Virtual Reality w filmie – 4 gr. x 10 os. x 35h/gr.
  • Kurs Teksturowanie gier (grafika 3D) – 1 gr. x 12 os. x 20 h
  • Studyjna fotografia makro Focus Stacking – 1 gr. x 12 os x 10 h.
  • Warsztaty z umiejętności uczenia się, „Jak się uczyć, żeby się nauczyć” – 4 gr. x 10 os. x 20h/gr.
  • Warsztaty z radzenia sobie z przemocą, wykluczeniem społecznym oraz zagrożeniami cyfrowymi 4 gr. x 10 os. x 20h/gr.

16.Doposażenie technikum w celu stworzenia w nim warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy

W ramach zadania zostaną zakupione:

  • Dron – 2 szt.
  • Gogle VR – 12 szt.
  • Tablety IPAD i rysik – 12 szt.
  • Ploter – 1 szt.
  • Obiektyw makro – 2 szt.
  • Akcesoria do fotografii makro – 1 zestaw
  • Platforma 360 i urządzenie do rejestracji – fotobudka + smartfon – 1 szt.
  • Aparat cyfrowy – 1 szt.
  • Obiektyw do kontentu VR – 1 szt.
  • Komputery i monitory – 12szt. (kompletów)

17. Staże uczniowskie (30 Uczniów)

  • Za udział w stażu Uczniowie otrzymają stypendium w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę
  • Wysokość stawki zależy od indeksacji płacy minimalnej
  • Okres realizacji stażu przez jednego Ucznia wynosi 160 h

REKRUTACJA I ZAPISY


Rekrutacja Uczniów/Uczennic oraz Słuchaczy/Słuchaczek do Projektu będzie miała charakter wewnętrzny i prowadzona będzie w każdym semestrze szkolnym, aż do zakwalifikowania planowanej liczby Uczestników Projektu.

Kandydat zobowiązany jest dostarczyć do Biura Projektu w Oddziale w Toruniu, komplet następujących dokumentów zgłoszeniowych, na które składają się:

  • kompletnie wypełniony i czytelnie podpisany formularz zgłoszeniowy (wg Załącznika nr 1 do Regulaminu),
  • czytelnie podpisane oświadczenie Uczestnika Projektu (wg Załącznika nr 2 do Regulaminu),
  • a także analizę potrzeb osób z niepełnosprawnościami (wg Załącznika nr 7 do Regulaminu) wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego status osoby z niepełnosprawnością (w przypadku osób z niepełnosprawnościami).

Po przejściu procesu rekrutacji, zakwalifikowani Uczniowie/Uczennice oraz Słuchacze/ Słuchaczki otrzymają umowy oraz deklaracje udziału w projekcie.

UWAGA – WAŻNA INFORMACJA:

Wszyscy Uczestnicy Projektu mają możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Zarządzającej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Realizatora, tj. TEB Edukacja Sp. z o.o., z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.


DO POBRANIA


Zal_nr_1_Formularz (słuchacz policealna)

Zal_nr_1_Formularz (Uczen technikum)

Zal_nr_2_Oswiadczenie

Zal_nr_3_Deklaracja

Zal_nr_4_umowa_szkoła_policealna

Zal_nr_4_umowa_technikum

Zal_nr_4a_do_Umowy Szkoła policealna

Zal_nr_4a_do_Umowy Technikum

Zal_nr_5_Formularz (Nauczyciel)

Zal_nr_6_umowa_nauczyciel

Zal_nr_6a_do_Umowy Nauczyciel

Zal_nr_7_Analiza potrzeb

Klauzula-obowiązek-informacyjny-FEDS-2021-2027

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE


HARMONOGRAMY REALIZACJI WSPARCIA:

Harmonogram Doradztwo Zawodowe SP


KONTAKT


Sekretariat:

ul. Lelewela 33

87-100 Toruń

Kontakt:

Tel: 56 660 91 12

E-mail:  torun@teb-edukacja.pl

Inspektor Ochrony Danych: iod@teb-edukacja.pl

Godziny otwarcia sekretariatu:

Poniedziałek- piątek 8:00 – 16:00

(z wyłączeniem środy: NIECZYNNY)

#FunduszeEuropejskie